Kontaktní osoba
Miloslava Cachová, tel.: 720 070 187
Poslání, cíle a způsoby poskytování pečovatelské služby
Jsme terénní sociální služba. Našim posláním je pomáhat lidem, kteří nezvládají nebo těžko zvládají péči o svoji osobu a chod své domácnosti. Zajišťujeme odbornou péči v oblasti hygieny celého těla, zajištění stravy, pomoc při přípravě a podávání stravy, oblékání, orientaci v prostoru, dohled nad požitím léků, doprovod na úřady, k lékaři atd.
Pomáháme lidem zapojit se do jejich běžného života a působit na ně aktivně a tím rozvíjet jejich samostatnost.
Poskytujeme lidem základní informace a rady, které přispívají k řešení jejich tíživé situace.
Cílem je umožnit lidem zůstat co nejdéle doma v prostředí, které znají, kde jsou zvyklí a kde mají svoji rodinu a přátelé. Cílem je dovést klienta k úplné nebo částečné samostatnosti dle jeho schopností.
Lidé, kteří mají omezení v důsledku nemoci, zdravotního postižení nebo věku mohou díky naší pomoci žít kvalitní způsob života ve svém domově. To je náš cíl.
Zásady poskytování pečovatelské služby jsou
- zachovat lidskou důstojnost,
- respektovat svobodnou vůli klientů a jejich právo na soukromí,
- vycházet z potřeb jednotlivých klientů,
- motivovat klienty k činnostem, které vedou ke zlepšení jejich tíživé situace,
- působit na klienty aktivně, vést je k samostatnosti,
- posilovat soc. začleňování v zájmu klientů,
- poskytovat kvalitní službu v souladu s předpisy.
Okruh osob, kterým je pečovatelská služba poskytována
- pečovatelská služba se poskytuje osobám ve věku od 40 let, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení.
Okruh osob, kterým není určena pečovatelská služba
- osoby s akutním infekčním onemocněním,
- osoby, které z důvodu nemoci, nadměrného požívání alkoholu či návykových látek mají nepřizpůsobivé chování,
- osoby, které nepřistoupí na podmínky smlouvy o poskytování peč. služby.
Způsob poskytování pečovatelské služby
Pečovatelská služba se poskytuje:
- na základě uzavřené písemné smlouvy,
- dle předem sjednaných potřeb a požadavku uživatele a v závislosti na provozních a technických možnostech poskytovatele,
- tak, aby byly zajištěny potřeby fyziologické a sociální, potřeba bezpečí, autonomie a seberealizace,
- podle pracovních postupů (metodiky) a v souladu s individuálním plánem klienta.
Kritéria hodnocení dosažení cílů
Poskytovatel a uživatel společně plánují osobní cíle, které by měly vést ke zlepšení výchozí situace uživatele. Spolu hodnotí dosaženi cíl!. Celkové vyhodnocení plnění cílů se prování jednou ročně podle těchto kritérií:
- zlepšení v oblasti hygieny, zlepšeni hygienických návyku,
- zlepšení v zajištění stravováni, pravidelná strava,
- zlepšení v samostatném pohybu, vylepšení podmínek pro lepší pohyb,
- zlepšení v dovednostech v souvislosti s udržováním domácnosti,
- zlepšení chodu domácnosti,
- zlepšení v dovednostech v péči o vlastní osobu,
- zlepšení v kontaktech s rodinou, organizacemi, sousedy, spolupráce s lékaři, uživatel je aktivnější,
- zlepšení zdravotního a psychického stavu,
- zlepšení snahy o péči svého zdraví a bezpečí.
Úhrada za pečovatelskou službu
- Úhrada za jednotlivé peč. úkony je ve výši dle platné vnitřní směrnice (viz Právní předpisy obce) o úhradách za poskytování pečovatelské služby.
- Do 7. dne měsíce předává pečovatelka klientům vyúčtování za poskytnuté peč. úkony za uplynulý měsíc. Vyúčtováni je přehledné (každý druh úkonu je uveden zvlášť).
- Úhradu od jednotlivých uživatelů vybírá pečovatelka na základě měsíčního vyúčtování, a to nejpozději do 10. dne následujícího měsíce po provedených úkonech.
- Při placení předává pečovatelka uživateli stvrzenku o zaplacení.
- Výpočet za poskytnuté peč. úkony provádí soc. pracovník z podkladů, které obdrží od pečovatelky.
Druhy poskytovaných pečovatelských úkonů